گـلابـــتون

که شاید..... کسی.... کمی همدرد ما باشد....

گـلابـــتون

که شاید..... کسی.... کمی همدرد ما باشد....

ناطور دشت

توی مدرسه پنسی یه روزی هست به اسم روز " یاد بود" که در این روز تمام خنگ ها و ناکس هایی که در حدود سال 1776 از مدرسه پنسی فارغ التحصیل شدن بر میگردن اونجا و رژه راه میندازن . کاش تو اون پیرمرد رو که هشتادسال از عمرش میگذشت رو میدیدی .کاری که اون کرد این بود که اومد توی اتاق و ازمون اجازه خواست که از حموم استفاده کنه. حموم ته راهرو بود – من نمیفهمم چرا از ما اجازه میخواست . می دونی چی میگفت ؟ گفتش میخواد ببینه که آیا هنوز اسمش روی در یکی از مستراح ها هست یا نه ؟ هفتاد سال پیش اسم احمق بد مصب زهرماریش رو در یکی از مستراح ها کنده بود و حالا میخواست ببیند که آیا هنوز همون طوری مونده یا نه .پسر یارو  روحمون رو کسل کرد.منظورم این نیست که اون آدم بدی بود – نه، نبود .اما لازم نیست که آدم شخص بدی باشه تا روح دیگرون رو کسل بکنه – میشه آدم خوبی بود و باز هم روح مردمو کسل کرد .شاید هم اگه بالا آمدن از پله ها یا رو رو از نفس نمینداخت موضوع اونقدر ها هم بد نمیشد. در تمام مدتی که داشت دنبال اسمش میگشت، به زور نفس میکشید . پره های دماغش خیلی مضحک و غم انگیز شده بود .در همون حال هم پشت سر هم به ما میگفت که تا میتونیم از مدرسه مزخرف پنسی کسب فیض کنیم .

 

بخشی از کتاب " ناطور دشت " نوشته : دی جی سالینجر

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید 1391/06/23 ساعت 22:47 http://saeedsun.ir/blpg

بنده خدا پیره مرده...من هم یادمه توی مدرسه مون توی حیاطش البته اسمم رو روی دیوار نوشته بودم و هر بار که گذرم به مدرسه می افته می رم اون قسمت حیاط و اسمم رو می بینم.البته دوسال پیش که رفته بودم خیلی محو شده بود ولی باز هم میشد خوندش...ولی فکر نمیکنم که عمرمون به عمر این پیره مرده قد بده، که توی سن هفتاد سالگی بریم و یه بار دیگه بخونیمش..../راستی توی وبلاگم نوشته بود که وقت نمیکنی مطلب از کتابها رو بذاری به دلیل کار و کمبود وقت، اما در کمال ناباوری هنوز یک ساعت هم نگذشته بود که چشمم به این پست جدیدت افتاد...یعنی موندمها..../یه چیز دیگه این کتاب هم اضافه شد که دفعه ی بعدی این رو بخرم و بخونم...حتما میخرم...چون بیوگرافی نویسندش جالب بود و باید بخونم متنهای کتابش رو و ببینم که نوشتهاش چه جوریه که شبیه ما در اومده...

خب گفتم که تو تشویقم کردی
آره این کتاب خوبیه.
یعنی شاید خوب نباشه ولی من دوسش داشتم. برام جالب بود .
خیلی دوست دارم بخونیش.

سعید 1392/01/15 ساعت 23:58

کتاب رو خریدم...چقدر خوب..ولی حالا کی خدا عمر بده بخونمش..نمی دونم..
راستی این رو ببین همونه یا احتیاج به تغییرات داره...؟
http://saeedsun.ir/s1/pdf/sahar-logo.png

خوب بخون دیگه ! من که اگه کتاب دستم بیاد مهلت نمیدم ! فقط کیه که بخره !
بابت لوگو خیلی هم خوبه..آره تقریبا همونه . من که اینقد الان توی این کارا عقب افتادم . ببخشید زحمت دادم ها !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد