گـلابـــتون

که شاید..... کسی.... کمی همدرد ما باشد....

گـلابـــتون

که شاید..... کسی.... کمی همدرد ما باشد....

عطر سنبل ، عطر کاج

یکی دیگر از همسایه ­ها, پیرزن مهربانی که به من یاد داد چطور از گیاهان خانگی نگهداری کنم, پرسید چند تا گربه توی خانه داشتید؟ پدر, با توانایی خارق­العاده ­اش در خراب کردن دوستی­ها, گفت: ((ما توی خانه حیوان نگه نمی­داریم. آنها کثیف هستند.)) پیرزن همسایه گفت: ((اما گربه­ های شما خیلی خوشگل هستند!)) اصلا نمی­دانستیم او درباره ­ی چه چیزی صحبت می­کند. با مشاهده ­ی چهره ­ی متحیرمان, او عکسی از یک گربه­ ی مو بلند و زیبا به ما نشان داد و گفت: (این یک گربه­ ی پرشین است)) این برای ما تازگی داشت, تنها گربه­ هایی که در کشورمان دیده بودیم گربه ­های ولگرد و گری بودند که آشغال­های جلوی خانه­ ی مردم را می­خوردند. از آن به بعد وقتی می­گفتم ایرانی هستم, اضافه می­کردم: ((کشور گربه ­های پرشین)) که تاثیر خوبی روی مردم می­گذاشت.

 

 بخشی از کتاب : عطر سنبل ، عطر کاج نوشته ی :فیروزه جزایری دوما

نظرات 4 + ارسال نظر
سعید 1390/11/09 ساعت 01:04 http://www.saeedsun.ir/saeed

این همون کتابه که توصیه کردی بخونمش...
قسمت جالبی بود از متن...
از اسم پرشین کت،یا فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد افتادمممم!!

آره همونه ....
منم اسم این فیلمه رو شنیدم ولی یادم نمیاد چی بود ؟!

ف.قاف 1390/11/10 ساعت 01:29 http://fe-ghaaf.blogsky.com

جالب بود !
عجب نشونه ای ! واسه این که بفهمن کشورت کجاست !
یه چیزی تو همین مایه هاست که بگی مثلا کشور مردمان موفق ! یا مهربان ! صلحجو ! یا سالم ! یا دانشمند ! ... یا همچین چیزی دیگه، نه ؟!
از چیا باید مدد بگیریم تا تاثیر خوبی داشته باشه اسم کشورمون !
حتی اگه این نوشته از حقیقت خیلی دور باشه، همین که نوشته شده و می شه ، حال آدمو می گیره حسابی!

واقعا ...!
کشور مردمان سالم ..مهربان ...کشور نرخ های آپیدیتی ..!
اوه اوه ..
بی خیال ...

ویکی... 1390/11/11 ساعت 22:29 http://4tik6.mihanblog.com/

انقدر گربه دوست دارم...!
مخصوصا اگر ازونا باشه که مرامشم مثل خودش پرشین باشه...
معلومه کجایی؟!
من هنوز زنده ما...البته باعث شرمندگیه...!

ولی من از گربه ها متنفرم ...یعنی می ترسم ..!
شرمندگی از ماست ..

نگین 1390/11/14 ساعت 10:52 http://www.mininak.blogsky.com

خیلی جالب به نظرم کتاب ها رو معرفی میکنی
با یک جمله از کتاب
این رو یکی دیگه برام تعریف کرده بود . کتابشو میگم . و وقتی داشت بهم معرفی میکرد دقیقا همین قسمتشو گفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد